Son zamanlarda evliliklerin sarsılması ve boşanma yüzdesinin ciddi bir artış içerisinde olduğunu ve evlilik oranlarının düşüşte olduğunu görebiliriz. Evlilikte sorunlara dayanarak temel olarak aile avukatı aracılığı ile boşanma davası açılabilir.

Davacı da davalı da olsanız boşanma davası beraberinde sorumluluklar getirir. Boşanma dava dilekçesinin kanuna uygun olması gereken durumlara göre hazırlanması, delillerin sunulması ve tanık dinletme sırasında tanığın bulunacağı beyanlarda dikkat edilecek hususlar, duruşmalarda bulunma, hüküm aşaması, hükme itiraz, beraberinde tazminat ödenmesi ve vekalet ücreti gibi detaylı bilgi gerektiren ve bunları bir vekille yürütmeden gereğinin yerine getirilmesi zordur.

Önemli olan bir diğer durum da dava takip edilmediği zaman, mahkemece düşme kararı verilmektedir. Bu yüzden duruşmalara katılım sorumluluğu bulunmaktadır. Duruşma günü davacı, duruşmaya katılmadığı vakit hüküm verecektir. Davacı, vekille dosyayı yürütüyorsa duruşmaya vekil davacı yerine katılabilir. Özellikle ilk duruşmada ön inceleme yapılacağından katılım önem arzeder.

-boşanma davasının karar aşaması-
Açılan boşanma davasının nasıl bir hükümle son bulacağı, kaç celse daha süreceği gibi konularda yaklaşık bir tahmin edebilme durumları bulunmaktadır. Bu süreçte masraflarının ve yargılama giderleri ayrı bir konudur.
Lehine hüküm verilen kişi, tüm masrafları aleyhe hüküm verilen kişiden temin edebilir. Mahkemede karar verilirken tarafların ekonomik sosyal faaliyet durumu da göz önüne alınır.

Çekişmeli Boşanma
Boşanma süresinde eşler anlaşarak veya çekişmeli şekilde evliliklerini sonlandırmaktadır. Eşlerin bütün konularda uzlaşmaları veya uzlaşmamış olmasına göre açılan dava ya anlaşmalı ya da çekişmeli boşanma davası olacaktır.

Bu yönden tarafların anlaşmalı boşanma davası açılabileceği gibi çekişmeli boşanma davası da açılabilir. Çekişmeli boşanmanın anlamı ise; Eşlerden birisinin boşanmaya yanaşmaması veya her iki tarafında boşanmaya gönüllü olması fakat hukuki yönden ortak noktada buluşamaması durumunda ortaya çıkan dava türüdür.

Çekişmeli Boşanma Ne Kadar Sürer
Çekişmeli boşanma anlaşmalı boşanmaya göre daha uzun sürede çözülür. Bunun sebebi ise boşanma nedeninin araştırılması, hatalı olan tarafın belirlenmesi, tanıkların dinlenmesi, delillerin toplanması gibi sebeplerden dolayıdır. Boşanma sürecini hızlı şekilde sonlandırmak ise hedefiniz takınların duruşma gününde hazır olması delillerin hızlıca toplanmasını sağlamanız gerekir. Fakar mahkemenin yoğunluğu duruşma günlerinin aralarının uzun olması sebebi ile çekişmeli boşanma davası yaklaşık 8 ay – 1 yıl kadar sürmektedir.

Anlaşmalı Boşanma

Anlaşmalı boşanma davası en hızlı ve en kısa sürede boşanma istiyorsanız anlaşmalı boşanma davası açmanız gerekmelidir. Tabi ki de anlaşmalı boşanmanın da bazı şartları vardır. Taraflar boşanma durumunda alacakları ortak karar ile yollarını ayırmak isteyebilirler. Bu durumda boşanma hariç, diğer tüm konularda (nafaka, velayet, maddi-manevi tazminatvb) anlaşma sağlanır ise, hazırlayacakları bir anlaşmalı boşanma dava dilekçesi ile mahkemeye başvurmaları gerekir.

Anlaşmalı Boşanma Ne Kadar Sürer
Boşanma Davası çeşitlerini zaman olarak kıyasladığımızda anlaşmalı boşanma çekişmeli boşanmadan daha kısa sürede sonuçlanır. Anlaşmalı boşanma davaları bir kaç gün içinde sonuca kavuşur.

Anlaşmalı Boşanmalarda Avukat Tutmanın Zorunluluğu Var Mıdır?
Sadece anlaşmalı boşanma davaları değil herhangi bir dava içinde avukat tutma zorunluluğu yoktur. Fakat hukuki hakların doğru şekilde korunabilmesi için avukat tutulmasının faydası fazlaca olacaktır. Örneğin ; Çocuğunuzun velayeti için kendisi ile yaşamasının daha iyi olabileceğine dair bilge kanaati oluşturabilmesi yasal bilgi ve tecrübe gerektirir. Ne kadar avukat tutulması mecrubi olmasa da boşanma davalrında işinin ehli bir avukatla boşanma süreci boyunca daha kolay ve doğru bir süreç yürütülecektir.